Češi milují slevy

UŠETŘI, KDE SE JEN DÁ

Češi milují slevy

Nakupování ve slevách se stalo v Čechách doslova fenoménem. Jsme tím natolik proslulí, že se o tomto chování spotřebitelů zmiňují v televizi a dalších mediích nejen naše, ale i zahraniční zpravodajství. Za posledních pár let jsme si na shánění potřebného zboží v akci dokonce zvykli tak, že už to ani jinak neumíme. Popravdě si ani jednotlivé řetězce už s námi neví rady a netuší, jak tento koloběh prakticky celoročních výprodejů utnout a začít zase prodávat normálně. Takže než něco vymyslí, zatím poctivě plní naše schránky a předhánějí se co největšími a nejbarevnějšími letáky. A už dávno neplatí, že by šlo jen o marketingový tah na důchodce. Takový Tesco leták, Kaufland leták nebo leták Lidl jsou doslova povinnou literaturou téměř v každé domácnosti a ovlivňují, co budete mít který týden k večeři nebo jakou budete pít v daném měsíci kávu.

Nejextrémnější situace

Nejvíce vyhrocená je situace v odvětví módy. Světové řetězce zaměřené na rychlou spotřební módu přiznávají, že zboží mimo slevy v ČR už téměř nejde na odbyt. Samozřejmě s tím počítají, takže hned od začátku nacení zboží na vyšší hodnotu a rovnou kalkulují s cenami, které následně označí jako slevu. Jak vidíte, reálně se ale o žádnou výhodnou cenu nejedná a částky po domnělé akci jsou pro prodejce od začátku akceptovatelné a hlavně výdělečné. Jde pouze o dobře promyšlený plán, který vychází ze sledování chování zákazníků. Rozložení zboží na prodejně, označování slev i vedení reklamních kampaní je pak organizovanou hrou psychologů a marketingových specialistů, kteří se snaží ovládnout naše podvědomí a přesvědčit nás k výhodné koupi. Nakupovat oblečení mimo slevy je skutečně vyhazování peněz do vzduchu.

Outlety kam se podíváš

Ještě zajímavějším úkazem je velká obliba outletů světových značek. Zatímco asi tak před deseti lety byly i na malých městech secondhandy, dnes je jich většina zrušená a nahrazují je právě outlety, tedy místa, kde se nabízí oblečení ze starých kolekcí, které se neprodalo a muselo ustoupit nové sezóně. V Praze dokonce už několik let funguje celé nákupní středisko, které tvoří pouze outletové obchody. Seženete zde nejen oblečení a doplňky, ale i kosmetiku nebo dokonce nábytek. V opozici k tomuto trendu jen pomaličku vznikají krámky s tzv. „slow fashion“. Dalo by se to přeložit jako „pomalá móda“. Zkrátka základní kusy oblečení z kvalitních materiálů, které nepodléhají trendům, ale naopak mají za úkol vydržet vám roky. Zatím se ale zdá, že na toto uvažování a s tím spojené vysoké ceny nejsme připravení.

Slevy opravdu na všechno

To, že čeští muži kupují basy piv v akci a ženy zas balíky plínek nebo trička, je už standardní chování, které nikoho nepřekvapí. V dnešní době už však můžete nakupovat ve slevách a hledat nižší ceny i tam, kde byste to nikdy dřív nečekali. Letáky plné akcí tak začaly zasílat dokonce i lékárny. Když máte štěstí a chytne vás viróza zrovna v průběhu jeho platnosti, můžete i viry a bakterie likvidovat akčními léky. Za nižší cenu dáte také vyvoláte fotky, necháte se ostříhat nebo seženete pilulky na hubnutí a detox. Dokonce i seriózní banky na tuto hru s klienty přistoupily a předhánějí se v akčních hypotékách, spotřebitelských úvěrech i obyčejných klasických účtech.

Dárek zdarma

A když už neví kudy kam, dostanete k mobilu třeba batoh a k účtu ještě jeden. Nebo alespoň propisku. Protože jestli na něco slyšíme ještě víc, než na slevu, pak je to dárek zdarma. A víte co? Když už je to takhle rozehrané, byla by hloupost stát stranou, nakupovat za plnou palbu a nechat se od prodejců odírat z kůže. Jestli nemáte na listování letáky čas, stačí se mrknout na internet. I tam totiž letáky a všechny slevy najdete.

Zpracoval: Letakomat.cz

Sdílej s kamarády...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
Sdílej s kamarády...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

No Comments

Leave Comment

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>